LOGIN
خبر
shirazi.ir
اعضاي مؤسسه فرهنگي رسول اکرم وشماري از فعالان فرهنگي جنايت سامرا را محکوم نمودند
کد 1240
نسخه مناسب چاپ کپی خبر لینک کوتاه ‏ 29 بهمن 1385 - 29 محرّم الحرام 1428

در نخستين سالگرد فاجعه انفجار سامرا شهر مقدس قم شاهد برگزاري آيين هاي فرهنگيِ متعددي بوده است. در همين خصوص ودر سالروز هتک حرمت به بارگاه عسکرين عليهماالسلام مجلس سوگواري باشکوهي در محل مؤسسه فرهنگي رسول اکرم صلّي الله عليه وآله در قم برگزار شد.

در اين مراسم که روز سه شنبه 24 بهمن ماه 1385 وبه همت هيئت عزاداري رسول اکرم صلّي الله عليه وآله برگزار شد شمار فراواني از فعالان فرهنگي، فضلاي حوزه علميه قم، سادات خاندان شيرازي، برخي اعضاي محترم دفتر آيت الله العظمي سيد صادق شيرازي در قم، برخي اعضاي رسانه ها، شخصيت هاي علمي ومذهبي واعضاي مؤسسه فرهنگي رسول اکرم صلّي الله عليه وآله حضور يافتند وچهره ويژه اي به اين مراسم بخشيدند. آنان ضمن محکوم کردن اين فاجعه ضد بشري، اهتمام جدي مسلمانان را در بازسازي سامرا خواستار شدند.

در اين مراسم پس از قرائت زيارت عاشورا، حجت الاسلام والمسلمين تهراني به انبوه دشمني ها وجنايت هاي عامه نسبت به پيروان اهل بيت عليهم السلام پرداخت وخاطرنشان کرد: سوزاندن کتابخانه ارزشمند شيخ طوسي که گنجينه اي از آثار مخطوط ونفيس بود، قتل عام شيعيان آفريقا در سال 407ق، قتل عام شيعيان حلب در قرن ششم، قتل عام فاطميان وشيعيان در مصر سال 360ق به دست صلاح الدين ايوبي وتغيير نام مسجد ودانشگاه الزهرا سلام الله عليها به الازهر، فقط بخشي از جنايات بي شمار دشمنان نسبت به شيعيان است. علاوه بر اين، دشمنان دين بسياري از علما وبزرگان شيعه را به قتل رساندند. فقط علامه اميني در شهداء الفضيلة نام بيش از 130 تن از علماي بزرگ شيعه را ذکر کرده که به فتواي علماي سني به قتل رسيده اند. صاحب لمعه به فتواي برهان الدين وابن الجماعة به طرز فجيعي به قتل رسيد وجنازه اش را پس از بر دار کردن سنگسار نمودند، آنگاه آن را سوزانده، خاکسترش را بر باد دادند. شهيد ثاني وشهيد ثالث صاحب احقاق الحق و... نيز از جمله افرادي هستند که به فتواي علماي سني به شهادت رسيدند، در حالي که تاريخ به ياد ندارد يکي از علماي اهل سنت به فتواي علماي شيعه کشته شده باشد.

وي افزود: آنان غير از تعرض به شيعيان وعلماي شيعه به قبور امامان وبزرگان شيعه نيز تعرض کردند تا جايي که امروزه مي بينيم قبر بسياري از امام زادگان در جاهاي صعب العبور ودره ها وکوه ها بنا شده است. کسي چون امام زاده داوود ـ از امام زاده هاي واجب التعظيم در تهران ـ زير رودخانه دفن شد تا قبر وي از تعرض دشمنان در امان بماند. منصور دوانيقي هنگام ساختن قصر «الحمرا»ي خود بسياري از سادات وذريه حضرت زهرا سلام الله عليها را زنده زنده در ستون هاي آن قرار داد.

وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن بي اساس دانستن ايرادات فرقه برساخته وهابيت درخصوص زيارت قبور امامان وتوسل به آنها اظهار داشت: فخر رازي از علماي متعصب اهل سنت کتاب مستقلي در مشروعيت زيارت قبور دارد که نسخه اي از آن به خط خود وي در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عليها موجود است. الجواهر المنظم في زيارة قبر النبي المکرم نوشته احمدبن حجر شافعي وشفاء السقام في زيارة قبر خير الانام از جمله آثار مستقل اهل سنت درباره زيارت قبور پيشوايان دين است. حتي ابن تيميه در منهاج السنة النبوية روايتي نقل کرده که طي آن رسول خدا به زيارت قبر مادرشان آمدند وبسيار گريستند. از اين روايت علاوه بر مشروعيت زيارت اهل قبور، دريافت مي شود قبر مادر بزرگوار پيامبر بر خلاف امروز، نشان ونشانه اي داشته ومعلوم ومشخص بوده است وديگر آن که گريستن بر اموات مشروعيت دارد. بخاري در صحيح خود در باب مستقلي به نام «البکاء علي الميت» نقل کرده است پيامبر مجلس عزايي براي عمويشان حمزه سيدالشهدا عليه السلام برگزار نمودند. پيغمبر وصيت کردند در خانه شان دفن شوند واين در حالي است که خانه ايشان مسقف بود وعمر وابوبکر هم در همان جا دفن شدند واين جواز ساختن بارگاه وبنا را بر قبر اثبات مي کند. طي جنگ هايي که فتوحات خوانده مي شود فاتحان، متعرض قبور وبارگاه ها نشدند وتعرض به قبور فقط وفقط مختص فرقه نوپديد وجعلي وهابيت است که پيروان آل ابي سفيان مي باشند.



  • نظری برای این خبر درج نشده است.