همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام ۱۴۴۸ هجری قمری، مراسم آغاز ماه عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام در مسجد و حسینیه آل یاسین، از مراکز مرتبط با مرجعیت در شهر سیدنی استرالیا، با اهتزاز پرچم عزای حسینی برگزار شد.
این مرکز همزمان با برافراشته شدن پرچم سوگواری، برنامه های ویژه دهه نخست محرم را با حضور مؤمنان و عزاداران حسینی آغاز کرد.
مراسم های عزاداری دهه اول محرم در مسجد و حسینیه آل یاسین، با هدف احیای شعائر حسینی و ترویج فرهنگ و معارف عاشورایی برگزار می شود و شرکت کنندگان یاد و خاطره حماسه کربلا و فداکاری های حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان علیهم السلام را گرامی می دارند.
این برنامه ها تا پایان دهه نخست محرم ادامه خواهد داشت.