هیئت فرهنگی یالثارات الحسین علیه السلام، از مراکز مرتبط با مرجعیت در کربلای معلی، در دهه اول محرم الحرام 1448 هجری قمری دسته عزای حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام را با شکوه ویژه ای برگزار کرد.
این مراسم در چارچوب برنامه های سالانه هیئت یالثارات الحسین علیه السلام برای تعظیم شعائر حسینی برگزار شد و جمع کثیری از عزاداران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در آن حضور یافتند.
هیئت فرهنگی یالثارات الحسین علیه السلام همه ساله در دهه نخست محرم الحرام برنامه های متنوعی را در راستای احیای شعائر حسینی برگزار می کند که از جمله آنها برپایی دسته های عزاداری تشابیه اهل بیت علیهم السلام است.
در مراسم امسال نیز صدها تن از عزاداران حسینی با حضور در دسته عزای حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام، با مرثیه سرایی و سوگواری، یاد و خاطره حماسه عاشورا و شهدای کربلا را گرامی داشتند.