در دهه اول از ماه محرم الحرام ۱۴۴۸ هجری قمری، مراسم های عزای حسینی در حسینیه بانوان حضرت ام البنین سلام الله علیها، از مراکز مرتبط با مرجعیت در ضاحیه جنوبی شهر بیروت، برگزار می شود.
این مراسم ها در سیزده شب نخست ماه محرم الحرام و با حضور بانوان ارادتمند به اهل بیت علیهم السلام برگزار شده و شامل برنامه های: سوگواری، سخنرانی های مذهبی و تبیین معارف نهضت عاشورا است.
حسینیه حضرت ام البنین سلام الله علیها با برگزاری این مراسم ها، زمینه ای برای گسترش فرهنگ عاشورا و پاسداشت شعائر حسینی در میان بانوان فراهم کرده است.