همزمان با ایام دهه نخست ماه محرم الحرام ۱۴۴۸ هجری قمری، مدیر دفتر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در شهر بصره، در ادامه برنامه ها و فعالیت های این دفتر، در آیین های عزاداری حسینی در مناطق الجنینه و التمیمیه حضور یافت.
حجت الاسلام شیخ نزار الحسن، مدیر دفتر معظم له در بصره، با حضور در حسینیه و دیوان سادات مکاصیص در منطقه الجنینه و نیز شرکت در مراسم عزاداری منطقه التمیمیه، در سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفای ایشان مشارکت کرد.
وی در جریان این دیدارها، سلام و دعای مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی دام ظله را به برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این مراسم های عزاداری ابلاغ کرد.
این حضور در چارچوب برنامه ها و فعالیت های دفتر مرجعیت در بصره طی دهه نخست ماه محرم الحرام و با هدف تقویت ارتباط با هیئت ها و مجالس حسینی صورت گرفت.