صحبت این بود که کسی که قادر به استنباط است اما در یک مسأله، ده مسأله فعلاً استنباط نکرده آیا میتواند تقلید کند؟ عرض شد مشهور فرمودهاند حق تقلید ندارد یا باید استنباط کند یا اینکه احتیاط کند. عرض شد که دلیل این مطلب چیست؟ بعضی هم غیر مشهور فرمودهاند میتواند.
ادله ذکر شد اگر نوبت به اصل عملی رسید، مقتضای اصل عملی اشتغال است یا برائت؟ اگر ما اصل سببی و مسببی داشته باشیم. اگر یک جائی یک اصل مسببی داشتیم که مفادش برائت بوده و اصل سببی داشتیم که مؤدای اصل سببی اشتغال بود و اصل نسبی داشتیم که مؤدایش برائت بود. اینجا برائت جاری میشود، موضوع برای اصل مسببی که اشتغال باشد نمیماند. و بالعکس، اصل سببی اشتغال...
جلسه 555. 5
جلسه 556. 13
جلسه 557. 20
جلسه 558. 26
جلسه 559. 31
جلسه 560. 38
جلسه 561. 47
جلسه 562. 52
جلسه 563. 60
جلسه 564. 68
جلسه 565. 75
جلسه 566. 81
جلسه 567. 90
جلسه 568. 96
جلسه 569. 105
جلسه 570. 110
جلسه 571. 116
جلسه 572. 124
جلسه 573. 131
جلسه 574. 140
جلسه 575. 148
جلسه 576. 157
جلسه 577. 165
جلسه 578. 174
جلسه 579. 184
جلسه 580. 191
جلسه 581. 198
جلسه 582. 206
جلسه 583. 214
جلسه 584. 224
جلسه 585. 232
جلسه 587. 239
جلسه 588. 246
جلسه 589. 254
جلسه 590. 262
جلسه 591. 270
جلسه 592. 277
جلسه 593. 283
جلسه 594. 290
جلسه 595. 298
جلسه 596. 307
جلسه 597. 317
جلسه 598. 325
جلسه 599. 334
جلسه 600. 343
جلسه 601. 350
جلسه 602. 357
جلسه 603. 366
جلسه 604. 372
جلسه 605. 380
جلسه 606. 388
جلسه 607. 395
جلسه 608. 403
جلسه 609. 411
جلسه 610. 417
جلسه 611. 425
جلسه 612. 433
جلسه 613. 440
فهرست 449
کتاب های مرتبط